Ihanaa laskiaissunnuntaita!

Mulla alkaakin nyt talviloma. Ja ulkona möllöttää tuo ihana valoisa ja lämmittävä aurinko! Lunta en kaipaa yhtään enempää, kunhan vaan tuo keli ei muutu loskaiseksi tai sateiseksi. Mun puolesta tämän hetken pikkupakkanen, -2, ja aurinko saa olla keli seuraavan viikon ajan. 
Tänään aamulla suuntasin salille spinningpyörää polkemaan sillä aikaa, kun mies kävi juoksemassa Vauhtisammakon porukan kanssa miniultralenkin, 2,5 tuntia. Vähän mua harmittaa etten saa itse juosta, mutta maltti taitaa olla valttia tässäkin asiassa. Kyllä mä taas juoksemaan pääsen pian. 
Kotiin tultua napattiin koira mukaan ja käytiin sen kanssa kävelyllä, etten mä jää ihan kokonaan ilman noita auringonsäteitä. Niistä saa niin paljon positiivista energiaa.





Illalla mä pääsen yhden mun suosikkibändin keikalle, kun ruotsalainen Amaranthe valtaa Turussa Klubin lavan. Mun ihana mies oli ostanut meille liput sinne, se oli ystävänpäivälahja mulle :)
Pitää varmaan ottaa lyhyet päikkärit, että jaksaa valvoa keikalla. 

Kulunut viikko on ollut taas hieman erilainen kuin mihin viime aikoina muuten on totuttu kuntoilun ja liikkumisen saralla. En siis vielä ole käynyt juoksemassa, mutta onneksi löytyy vaihtoehtoja aerobiselle liikunnalle. Olen käynyt spinningissä taas parin vuoden tauon jälkeen. Siis ihan ohjatulla tunnilla, itsenäisiä spinningejä on kyllä tullut tehtyä.





Keskiviikkona oltiin mun iltavuoron jälkeen salilla vasta joskus puoli kahdeksan aikaan ja hieman meinasi vaikuttaa tuo myöhäinen ajankohta jaksamiseen.
Energiaa treeniin sain kuitenkin, kun muuten tuntematon, mutta salilta tuttu nainen tuli antamaan palautetta ja sanoi, että olen kehittynyt vuodessa todella paljon. :) Tuollainen ihana palaute auttaa kyllä jaksamaan jos muuten väsyttää. Sen voimalla sainkin vietyä treenin kunnolla loppuun. 

Muuten viime viikon treeniohjelmaan mahtuu seuraavaa:

Maanantai
Fyssarikäynti ja lepopäivä
30 minuutin venyttely ja rullailu foam rollerilla

Tiistai
Spinning Cardio
aika 1:09,03 t
keskisyke 144 bpm
max syke 176 bpm
kulutus 475 kcal
pte 4.9

Keskiviikko
40 minuutin pilates-treeni aamulla
ennen iltavuoroon lähtöä

Salitreeni
kapea penkki, 5x3/30 kg
penkkipunnerrus käsipainoilla, 4x6/10 kg
kulmasoutu tangolla, 4x6/30 kg
vipunosto taljalla selän takaa, 10/5 kg, 9/5 kg, 7/5 kg
kylkivenytykset TRX-naruilla, 3x10/puoli
vatsaprässi, 2x10/35 kg

Torstai
Lepopäivä
venyttely 30 min

Perjantai
Jooga 75 min

Salitreeni, nopueisvoimatreeni
Boxikyykky, 5x3/40 kg
maastaveto, 2x1/50 kg ja 3x1/60 kg
penkille nousu, 3x15/puoli
voimapyörä, 2x10 ja 1x8
X-nosto, 12+12/12+12/10+10


Lauantai
Salitreeni
penkkipunnerrus, 5x3/25 kg
ranskalainen punnerrus käsipainoilla, 4x8/7 kg
alatalja, 4x12/25 kg
punnerrus, 12/10/11/8
kyljet käsipainolla, 3x15/12,5 kg /puoli
vatsat kiertoliike, 6 kg kahvakuula, 20+20/20+20/15+15

Spinning
aika 0:54,47 t
keskisyke 128 bpm
max syke 170 bpm
kulutus 288 kcal
pte 2.6

Venyttely 30 min

Sunnuntai
Spinning 
aika 1:27,26 t
keskisyke 109 bpm
max syke 152 bpm
kulutus 271 kcal
pte 2.1

Venyttely 30 min



Kaikille ihanaa laskiaissunnuntaita! Nauttikaa ulkoilmasta ja auringosta!





Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Fatbike eli läskipyörä on varma valinta maastoon kuin maastoon

Tärkeimmät saliliikkeet juoksijalle

Viikon treeninä vauhdikas puolimaraton